Kontraster

Här åker man hela familjen på moppen. De vuxna har hjälm men till barn finns inga hjälmar. När man köper säng fraktar man den på moppen. Det går jättebra att binda fast sig i sängen. Att hela ekipaget blir två meter långt, det verkar inte bekymra någon. Här äter man nudelsoppa (Pho Bo) till frukost, lunch och middag. Här umgås familjerna i stort sett hela dagarna, jobbar gör man kanske i släktens restaurang. Lite kontraster mot hemma. :)



Vi har fått en liten vän. Vi kallar honom Hugo. ;)


En kväll vågade den lilla Geckon krypa upp på bordet.


Vi har inte shoppat någonting än. Finns inget vettigt att handla här, det mesta är "turistkraffs". Har lite mer förhoppning på HCMC. :) Men vi får se.


Nu har vi en vecka kvar här. Lite längtar man hem till nära och kära men jag skulle kunna ta vädret med mig. ;) Tog en liten paus från stranden, det är molnigt igen (dåligt väder för tillfället här i Mui Ne, innan vi kom var det soligt i en vecka!), men nu ska jag ner till Joel igen. Dagarna går så fort här! Det är skrämmande!

Puss!


Pernilla och Petra: Vi får kika på sådana till tjejerna men jag är skeptisk till att dom finns här. Vi håller ögonen öppna, jag vet vilka dressar ni menar. :) Kram!!
Maria: När åker ni? Det var väl i januari? Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi åker den 11:e januari. Längtar! Examensfest om en vecka, jag är sjukgymnast! :D Vill hinna ses en sväng innan vi åker! Kram

2010-12-29 @ 22:17:12
URL: http://mariakatarinacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0