En liten fundering...


Hittade ett inlägg jag fastnade vid på denna tjejens blogg.


En kvinna i dagens samhälle
Vad förväntas av oss?

Snygg ska man vara
Kvinnlig, elegant, sensuell, så där lagom sexig.
Fast inte för snygg- det finns en risk att man blir ett hot mot andra kvinnor då
Och inte för snygg för männen heller för då blir man inte tagen på allvar
Men man får helt klart inte vara ful utan någelunda attraktiv
Koll på mode ska man ha- klä sig smickrande
Dölja, försköna, pusha up, trycka in, jämna ut
Vårdade naglar tack!
Inga kluvna toppar heller!
Och bry sig om kroppen, kosten- äta nyttigt och rätt
Man ska träna- utan träningskort är du nobody
Och så ska man vara så där fint brun, så man ser sund ut, men inte sola solarium såklart
Och gilla heminredning och bry sig om hur de ser ut runt omkring en
Men inga överdrivna manier så inget städberoende tack
Tycka om och resa och se världen!
Och så ska man vilja ha barn för det är ju meningen med livet
Fast den viljan (om man har den) ska man med jämna mellanrum tiga käft om för annars är man inte såå attraktiv på arbetsmarknanden helt plötsligt
Och så ska man ta för sig och inte stå tyst
Men inte vara för gapig- ingen gillar en bitch
Och vad som än händer ska man fortsätta.
Klara allt
Balansera allt

Är det vad som förväntas av oss?




Kommentarer
Postat av: Lia

Fy fan vad sant skrivet!

Den där kommer jag att använda i min blogg. Säg till om jag klampar nån på tårna, då tar jag bort den direkt.



Kram Lia!

2010-08-29 @ 12:16:46
URL: http://minnielie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0