När Hugo kom till världen

Vår älskade lilla kille valde att komma ut den 7 juni. Jag gick med värkar hela nationaldagen och bara några timmar innan förlossningen sprang vi omkring på Köpis och letade en handycam för att kunna filma lite under förlossningen. :) Vi åkte in till förlossningen vid klockan 22 på kvällen och Hugo är född 7.32 på morgonen. Det var en lång förlossning och när jag ville ha epidural fick narkosläkaren åka på ett akutfall så det blev ingen epidural för mig. Det var en obeskrivligt smärtsam upplevelse men när den lilla varelsen kommer upp på bröstet släpper allt! ♥ Tänk att vi har skapat detta mirakel! ♥ Jag och Joel grät, kramades, pussades och det är den absolut finaste stunden i mitt liv!! ♥


Hugo
 2012-06-19


Vi fick komma upp på BB ganska snabbt efteråt och där gjordes en läkarundersökning eftersom han andades rossligt, dom trodde han hade fostervatten i lungorna. Läkarna tyckte han såg fin ut men ville ändå ta CRP på honom (sänkan). Vi åkte ner på barnkliniken där dom stack små nålar och tog sänkan som visade sig vara normal. Vi fick komma tillbaka upp på BB och bara mysa, amma och beundra vår fina kille! Men han var väldigt ledsen och irriterad under kvällen/natten, så fort vi flyttade honom, böt famn eller skulle byta blöja så skrek han sig röd. Vi kände på oss att någonting inte var som det skulle. Och under läkarronden morgonen efter konstaterade läkaren samma sak. Han verkade ha ont någonstans, så hon pratade om att göra en lungröntgen och ultraljud på hjärnan. Här stannade min värld av för en stund, allt är som ett suddigt minne och vi var så oroliga! Men personalen är så proffesionell och tog hand om oss så bra så vi fattade nog inte riktigt vad som hände... Vi fick åka ner igen till barnkliniken där sänkan togs igen, nu var den mycket högre och vår lilla älskade kille hade en infektion i kroppen. Läkarna satt in antibiotika, sondmatning och små elektroder på hela honom för att ha honom under uppsikt. Nu började ett jobbigt dygn, han skulle förhoppningsvis bli bättre med antibiotikan redan till dagen efter och det var skönt att dom hade stenkoll på honom. Jag och Joel som är så tajta i vanliga fall kom varandra ännu närmare, vi stöttade varandra genom det extremt jobbiga som man aldrig tror ska hända ens lilla barn. Det första dygnet på barnkliniken är som ett suddigt minne, det gjordes massor med tester på honom och det gjorde ONT i mammahjärtat att se dom sticka ens lilla barn. ♥

Hugo
2012-06-19

Som tur var visade inte lungröntgen och ultraljudet på hjärnan någonting och han svarade fint på antibiotikan så redan andra dagen var han mycket piggare! Personalen på barnkliniken var så fin och stöttande i allt detta! Dom hjälpte till med allt möjligt och fanns verkligen där för oss. ♥

Han behandlades i tio dagar för streptokocker i blodet, vi fick permission förra måndagen och har varit hemma sedan dess och bara åkt till sjukhuset två gånger om dagen för hans medicin. Nu är vi utskrivna sedan i söndags och kan äntligen njuta av att vara föräldralediga utan sjukhusbesök och med en frisk, glad och pigg kille! :)

Jag kände att jag ville dela med mig av den här biten för det tar tid att smälta vad man faktiskt har varit med om, det blev inte alls som vi hade förväntat oss men vi är så tacksamma att Hugo är frisk nu!! ♥♥ Och att det inte var något allvarligare!


Små nybadade fossingar

Love S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Sandra nu gråter jag! <3 Men nu är han frisk lilla söta fina Hugo! Puss och Kram Sofie och Greta

2012-06-20 @ 23:07:26
Postat av: Malin

Så fint skrivet gumman, rörande! Puss

2012-06-21 @ 10:30:29
Postat av: Pernilla

Jättefint Sandra å vilka söta bilder. Ha en bra midsommar, hoppas vi ses på söndag. Kram

2012-06-21 @ 11:48:56
Postat av: Linda N

Va skönt att ni har fått kommit hem och att lilla Hugo mår bra. Det var en ära att få ta hand om er. Sköt om er, hela familjen!

Svar: Ja! Det är skönt att allt blev bra tillslut! :) Tack för att du tog hand om oss Linda! Kram!
Sandra

2012-06-24 @ 20:06:23
URL: http://nurselinda.blogg.se
Postat av: Sofie

Åh det hugger till i mammahjärtat på mig med när jag läser din känsla och oro, vilken tur att allt gick så bra! Visst är det helt fantastiskt att man kan komma ännu närmare varandra <3 Precis som det ska vara! Underbart vilken kärlek! Underbart att du delar med dig! Längtar efter att få träffa er <3 all kärlek och lycka till er!

2012-06-26 @ 22:12:58
URL: http://sofiesida.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hej! Grattis till er fina Hugo! Vi fick vår son Mille den 5 juni. När vi kom hem ifrån BB tre dagar efter förlossning blev jag sjuk. Efter flera besök på förlossningen visade de sig att jag fått streptokocker.

Fick ni svar på hur Hugo blivit smittad?

Svar: Hej! Vi fick inte reda på vart smittan kom ifrån, men det känns ändå skönt att veta vad det var!! Fick du reda på var du fick den ifrån?
Sandra

2012-07-04 @ 11:46:42
Postat av: Jennie

Jag åt antibiotika i tio dagar sen blev jag sjuk igen då fick jag Stafylokocker (sjukhussjukan) så jag tror jag blivit smittad på sjukhuset. Hade en komplicerad förlossning och det var mycket folk inne hos mig flera gånger. Skönt att Hugo mår bättre och att ni fick reda på vad det var!

Svar: OK! Vad otäckt! Skönt att du mår bättre nu!
Sandra

2012-07-06 @ 13:04:24
Postat av: syster Sara

Men åhhh vilken fin prins ni har givit oss, vi är glad att han nu mår bra och finns hos oss....kram

2012-07-08 @ 14:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0