Mattips!


Några som ville ha lite tips på mat i bloggen så här kommer några av mina favoriter. :)


Igår lagade jag en wrap från den här tjejens blogg. Enkelt och gott.



2 ägg
En skvätt grädde
1 msk fiberhusk

Stek på medelvärme på båda sidor. Blir som en pannkaka.



Lägg på fyllning som du gillar. Jag rensade kylen och lade på keso 4%, skinka och sallad. Kan tänka mig att brie och salami är gott, även lax med färskost. Mums!



Rulla ihop. Perfekt till picknick!


Idag lagade jag tacofärs med avokado, sallad och creme fraice. Jag vill att middagarna ska gå snabbt eftersom jag ofta tränar direkt efter jobbet. J brukar laga mat då men nu jobbar han kväll.



Tog en springtur efter jobbet idag, om två veckor är det dags för Vårruset med jobbet och jag har inte sprungit mycket alls. Det gick helt OK, 5 km på 30 minuter. Vill gärna springa vårruset på 25 minuter, får se om jag lyckas. Har en rolig APP i telefonen nu som mäter tid, distans och hastighet. Kul!

Hoppas ni provar att laga "wrapen". :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0