Feeling hot, hot, hot...

Här är det varmt! Igår när vi landade var det 25 grader 02.00 på natten och nu 19.00 är det 30 grader! Vi svettas och svettas. Imorse vaknade vi av att klockan ringde 8.30 för att hinna upp till frukosten innan 9.00. Det gick inte att komma upp. Vi somnade om och vaknade av att någon knackade på dörren. "Cleaning". "No cleaning" ropade Joel. Klockan hann bli 13.00 innan vi steg upp. :) Efter en välbehövlig dusch gick vi ner på stan och började med en lunch.

Joel tog fried rice with seafood in a coconut. Jag åt fried rice noodles with seafood. Hela middagen med öl, färskpressad passionsfruktjuice kostade 297.000 dong (ca 100:-).



Det är galet mycket mopeder här! När man ska korsa gatan är det bara att gå över för dom stannar aldrig om du tvekar. Dom vuxna har hjälm och nästan alla har munnskydd men barnen har inget av det.


Färsk frukt och godis.





Hittills gillar vi Vietnam mycket! HCMC är mycket renare än bangkok. Ska bli spännande att se Phu Quoc och Mui Ne, hon på resebyrån här nere sa att det var de finaste stränderna i Vietnam.

Jag älskar kameran nu med nytt objektiv! Det blir riktigt bra bilder och det är så roligt att fota. :) Joel får vara testmodell en hel del.

I morgon åker vi för att utforska Chu Chi- tunnlarna. Dom hämtar oss 8.20 för en halvdag.

Det är så kul att läsa era kommentarer! Miss you!

Puss
från ett kyligt hotellrum ;)


Ps. Tre öl kostar 9 svenska kronor i affären /Joel


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej på er... va härligt det ser ut.. vilka bra bilder med kameran... så roligt att kunna läsa vad ni gör och hur ni har det. Här hemma snöar det och man har gått ut med varning för oväder :)))

Ha det, kram Petra

2010-12-16 @ 13:50:57
Postat av: Pernilla

Åh man blir så glad när man öppnar bloggen och det finns nåt nytt. Vad häftigt det ser ut, lite annorlunda, spännande.Vilken mat, mmm där skulle jag trivas. Här snöar det och skall fortsätta till tisdag, kul :( Ikväll ska pappa o jag fakturera, få se hur det går :) ha de bra p & k

2010-12-16 @ 13:51:43
Postat av: Maria

Gud vilka fina bilder! Förstår att du gillar det nya objektivet :) Så kul att läsa om era dagar, njut! Här hemma har det snöat 1 dm till idag, lagom kul... Kramar!

2010-12-16 @ 17:42:41
URL: http://mariakatarinacarlsson.blogg.se/
Postat av: Karin

Härligt att veta att ni är på plats.Skön känsla att ta en senare frukost!!! Försov er inte bara imorgon!!!Lite avis på er som är i värmen ---här är bara kallt och snöigt! Ha de`! Kram Karin R

2010-12-16 @ 21:01:03
Postat av: syster Sara

Vad bra att resan gick bra, trots att den var jobbig, hörde jag!Vad härligt det låter! Ta hand om varandra och håll varann i händerna hårt när ni går över gatorna, vi vill ha hem er hela! Tänk att jag har en sån snygg lillebror, kom jag att tänka på när jag såg bilderna!!!!!. Det är så roligt att du bloggar.

Kram, sola lite åt mig oxå. Kram från en blekfet Sara

2010-12-16 @ 22:39:19
Postat av: Camilla

Men gud va härligt ni ser ut att ha det! Även om jag är ett stort fan av vinter och snö så fick tom jag en käftsmäll idag när jag GICK till öb i snöstorm :) Idag har julpyssel stått på schemat,granen är uppe och julklapparna inslagna, nu är det bara allt skolarbete kvar... Hur hamnar det alltid längst ner på listan.. :/ Fortsätt uppdatera oss med bilder och text så vi inte saknar er allt för mycket ;) Puss!

2010-12-17 @ 00:00:55
Postat av: Sofie

Jag har aldrig velat åka till Asien... Men nu blir jag faktiskt sugen! Duktig du är med kameran! :) Så mycket fina färger, så annorlunda värld. Coolt! Fortsätt blogga!! ;) Kram

2010-12-17 @ 07:05:38
URL: http://evasofiekristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0