Äntligen sol & god frukt!

Idag har solen äntligen hittat hit igen. :) Det är så himla varmt här! Vi rör oss från solstolen till havet, det är ganska lagom. På kvällarna åker vi in till "centrum" och äter mat och kikar i affärerna. Jag har till och med sprungit några gånger på mornarna. Varmt men skönt! Det går ingen nöd på oss, det är faktiskt helt underbart. Kunde inte ha blivit en bättre bröllopsresa! Vi njuter varje sekund och har det helt wonderful!

Något som vi föräter oss på här är frukt! Passionsfrukt. Mangosteen. Mango. Ananas. Drakfrukt. Vattenmelon. Pomeleo. Mini- bananer. Listan kan göras lång. :) Frukt- shake är jättegott och billigt här. En sådan kostar ca 5 kr.


Mangosteen. Innuti finns god vit frukt! Supergod!



Bruschetta. Vi åt det till förrätt ikväll på en Italiensk restaurang som hette Godmorning Vietnam. Jättegod!


En och annan Saigon Bia slinker ner i värmen. Joel dricker fler, jag dricker färre. ;)

Nu kändes det som en riktig matblogg.


Imorgon är det nyårsafton. Det blir lite fest för oss här på hotellet och innan det ska vi äta hummer på vår favoritrestaurang! Vad gör ni på nyår? Dela med er!


Kommentarer
Postat av: syster Sara

Hej! Kul att ni ff har det bra, vi saknar er här hemma. Vi ska vara här hemma, systrarna Låång och syskonen Thyr m. resp, Ingela, Jörgen och Niklas. Det ska bli jättemysigt, kul att alla barnen vill vara med oss även de stora,vi blir 13 barn och 11 vuxna. Petra ska göra förrätt, jag varmrätt och Nilla efterrätt. Det är härligt att vi nu har plats att bjuda hem så pass många!!! Happy new yéar och Kram, MEN ni kanske bloggar nå´mer så vi "ses" igen.

2010-12-30 @ 17:56:14
Postat av: sandra

mangosteen åt jag med i thailand!! sååå goda!! :D Gott nytt år kära ni!! ;) kraam!

2010-12-30 @ 19:26:33
URL: http://sandraelisabethmadeleine.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter verkligen som att ni har en underbar bröllopsresa och det är ju meningen! :) Vi ska fira med Jonthes syster Emma och hennes Joel, middag, vin och lite spel kanske. Ska även inleda dagen med att åka skidor i Kungsberget, premiär för säsongen! Gott nytt år vännen! Kram

2010-12-30 @ 19:59:12
URL: http://mariakatarinacarlsson.blogg.se/
Postat av: mor och far Låång

Hej Joel ocn Sandra

Vi längtar efter er, om en vecka är ni hemma. Vi har ätit lutfisk hos Sara. Imorgon åker vi till Borlänge och firar nyår.

Puss och kram mamma och pappa

2010-12-30 @ 20:59:24
Postat av: systrarna låång

Gott nytt år!!!

Nu har vi haft ett jättefint fyrverkeri och druckit nyårsskumpa, vi har jättetrevligt. Hoppas ni haft en bra kväll. KRAM

2011-01-01 @ 00:37:08
Postat av: Falling Nova

Hälsa Hugo! I Thailand satt jag och 'minded my own business' @ frukost, plötsligt kände jag en droppe mellan tuttarna! Hmm... Konstigt eftersom det var mitt på dagen, solen stekte och - jag satt under tak!? Jag tittar upp och plötsligt ser jag en ödlefot sticka fram från en balk, den börjar röra sig i sidled så att svansen uppenbarar sig och ut ur stjärten gör en vit plupp som ... plötsligt faller mot mig! I sista sekunden hinner jag värja mig för bajsen, mindre bra gick det ju med kissdroppen mina små bröst attackerades med :O Så pass upp för Hugo om han håller till i fågelläge ;)



Puss & gott nytt 2011!!!

2011-01-01 @ 15:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0